1a Catalana: Cop d’autoritat del CN Sabadell més líder davant Almeda, Pia també invicte guanyant el derbi al Q Basket i triomfs balsàmics de Nou Badia, St. Quirze, Sferic i Sant Pere

 

1a CATALANA

JORNADA 6

Classificació i Resultats Grup 3


CN SABADELL 85 – BASKET ALMEDA 75

Parciales: 11-21 / 29-11 / 24-19 / 21-24

En el partido de la jornada el CN Sabadell ganó al Almeda en un duelo donde ambos se presentaban con un balance de 5-0. Se vio a un CN Sabadell que se mostró infalible en el tiro exterior; con un Ángel Valdezdominador bajo los tableros con 21 puntos y 12 rebotes, junto a Jonathan Ramírez 23 puntos (7 triples) y un Roger Dam 21 puntos (4 triples) como máximos responsables de la derrota del Almeda.

El partido comenzaba con un primer cuarto favorable al Almeda, con gran velocidad en la circulación del balón y sólida defensa, lo que provocaba que transcurridos 7 minutos desde el salto inicial los visitantes dominasen el marcador por 6-19; para acabar con ventaja de 10 puntos (11-21) al final del primer periodo. El segundo cuarto proseguía con la misma dinámica que en los primeros diez minutos, y un triple anotado por Guille López ponía de nuevo la máxima ventaja (+13) en el electrónico (13-26, minuto 3 del segundo periodo). En ese preciso momento del encuentro, el equipo de Sabadell con una gran tripleta en ataque (Ramírez, Dam y Valdez) asestó un parcial 19-0 en 4 minutos: 32-26. En total, el parcial del segundo asalto fue de 29-11 y el CN Sabadell que se iba con ventaja de 8 puntos (40-32) al descanso.

Tras el descanso, un 2+1 de Valdez y 3 triples anotados de forma consecutiva por Jonathan Ramírez endosaban un 12-2, que ponía al CN Sabadell con máxima ventaja (+17) en el marcador, 54 a 37. Mario Díaz por parte del Almeda y ex CN Sabadell, aparecía en ataque durante los últimos minutos del periodo para frenar la diferencia y cerrarla en 13 puntos (64-51) a falta del último acto.

Un último periodo que comenzaba con otro triple anotado por Jonathan Ramírez; un Jonathan que a falta de 8 minutos para llegar a la finalización del partido fue descalificado por segunda técnica. El +12 que reflejaba el marcador (67-55), los ocho minutos que faltaban para el final, y que la máxima amenaza ofensiva del equipo rival ya no estaba en pista, se presentaban como una oportunidad para los visitantes. Pero los locales no se iban a dejar sorprender fácilmente, y con un Roger Dam tomando las riendas de su equipo defendían la ventaja con uñas y dientes. Por parte de los visitiantes, el cansancio de remar a contracorriente desde el minuto 13 de partido, comenzaba a pasar factura. Finalmente un triple anotado por parte del CN Sabadell sobre la bocina, dejaba el definitivo 85 a 75 y le aúpa al liderato con 6-0 junto a Escola Pia Sabadell.

CN Sabadell (85): Cinco inicial: Adrián 0, Arellano.B (1); Reyes.E (3); Valdez.A (23); Ramírez.J (23), Rodríguez.D (3); Ollé.M (4); Rehl.O (7); Marsol.G (0); Cessel.F (0); Dam.R (21).

Basket Almeda 1 (75): Cinco inicial: Mario Díaz (17); Guille López (10); Dani Alfaro (23); Marc Sánchez (7); Oriol Peláez (2). Chus Martínez (0); Marc Devesa (4); Fran Tejada (0); Adri Fernández (2); Dani Orias (10); Rodrigo López (0).

 

 

CE ESCOLA PIA SABADELL 83 – Q BASKET SANT CUGAT 75

Parcials: 24-15, 17-25, 17-17 i 25-18

L’Escola Pia Sabadell va demostrar el perquè del seu lideratge a la lliga amb una gran intensitat defensiva i un alt ritme de joc ofensiu on la seva aposta del joc atractiu va ser clau. El Q Basket va competir a gran nivell pero no va poder contrarrestar les virtuds dels locals, que son coliders amb 6-0 de balanç junt al CN Sabadell.

El primer període va començar amb un tímid intercanvi de cistelles en els primers minuts fins que la PIA va impossar el seu ritme i va aplicar un parcial de 12 a 0 obligant al QBASKET a parar el partit abm un temps mort. A la repressa, QBASKET es va aplicar millor la defensa i aconseguí tirs lliurats i finalitza el periode amb un desaventatge de 24 a 15. El decurs del 2on periode QBASKET domina millor els rebots i aconsegueix imposar el seu ritme per arribar a mitja part amb el partit igualat amb un 41 a 40.

El pas de vestidors no senta gairebé als santcugatencsi si a Escola Pia. Els visitants reben de sortida en 2 minuts un parcial en contra de 12 a 0. A partir d’aquí, punt d’inflexió i QBASKET torna a controlar el tempo del partit amb una molt bona lectura dels atacs arribant a la fi del 3er periode amb un 58 a 57 que ho deixa tot per decidir. Gran 3r quart dels visitants impedint que Escola Pia marxés.

Molt bon inici del 4 art perdiode amb un parcial favorable a QBASKET de 0 a 4, a partir d’aquí i lesió d’en David, intercanvi de cistelles i s’arriba a falta de 2 minuts amb un 67 a 69 a favor dels santcugatencs.

Pia disposa de 4-5 atacs molt ben aprofitats i endolla un parcial favorable de 10 a 0 sent infalible al moment clau del partit, on es decideix el guanyador i el perdedor. Final del partit amb un resultat a favor dels locals de 83-75 totalment merescut on demostren que son clarísims aspirants al campionat. Tot i la derrota, molt bona imatge del QBASKET perquè va competir gairebé tot el partit de tu a tu amb un gran equip.

 

Anotadors Q Basket Sant Cugat: ALEX A. (17), DAVID S. (3), CARLES F. (-), RAFA R. (2), ENRIC B. (2), CARLOS M. (18), UNAI G. (6), BIEL C. (11), JORDI A. (5), POL P. (-), IBE O. (11).

 

SANT QUIRZE BC 86 – CB SANT BOI 62

PARCIALS: 17-22, 22-10, 23-15, 24-15

El Sant Quirze iguala a 3 el seu balanç de triomfs i derrotes superant els darrers mals resultats a costa d’un Sant Boi que no va tenir res a fer davant la intensitat dels de Talló (86-62). Gran ambient el que es vivia aquest diumenge al Gimnàs Municipal de St. Quirze. Molts jugadors i jugadores del club veient el partit i animant, sent la grada va ser el sisè jugador vallesà. El partit no començava gaire bé pels vallesans, doncs un parcial en aquest quart de 17-22 d’un gran St. Boi, deixava palesa la capacitat anotadors de l’equip rival tot i jugar fora de casa. Al 2n q. i rotant absolutament tots els jugadors de la plantilla, els de negre ajustaven la defensa i aconseguien deixar a l’equip visitant amb tant sols 10 punts en els deu minuts del quart, mentre que els locals podien anotar-ne 22. Per tant, marxavem a la mitja part amb una diferència en el marcador de 7 punts. A la represa, una bona arrancada dels locals, aconseguia marxar en el marcador per 13 punts de diferència, fet que donava confiança als vallesnaas per seguir en la mateixa línia defensiva i ofensiva: 62-47. El gran ritme de partit s’anava notant a les cames dels de Sant Boi, que tot i la zona plantejada en l’últim quart, s’enduia un altre parcial en contra de 25 a 15. Els de negre anotaven 4 triples en aquest darrer quart que donava la victòria final als de casa 82-62. Dissabte que ve, Sant Joan de Vilatorrada – Sant Quirze.

Sant Quirze BC: Alberto (10), Gonzalo Baltà (6), Pau (5), Òscar (11), Ricardo Baltà (11), Marc Aymerich (9), Lluís Tejedor (6), Jordi (2), David Ayuso (13), Arnau (13).

 

 

AEJ RIERA CORNELLÀ 57 – SFERIC TERRASSA 64

El Sferic rompió la mala racha de resultados ganando a domicilio al Riera Cornellà, uno  de los equipos más débiles de la categoría en este inicio de Liga al sumar un solo triunfo. Los de JF Flomesta basaron su triunfo en la defensa, en un partido de alternativas donde también controlaron el rebote como factor clave para vencer. El primer cuarto terminó 14-17, mientras que al descanso el marcador era de 34-35. El tercer cuarto fue el mejor de los de Cornellà, donde remontaron (49-47). El último cuarto fue vibrante, con todo ajustado y entonces la defensa egarense marcó diferencias. En ataque la anotación del Sferic fue muy repartida con muchos jugadores sumando, puesto que 6 jugadores anotaron 7 o más puntos. Al final, la sangre fría vallesana dictó sentencia y el Cornellà sólo pudo anotar 8 puntos en en último cuarto acusando la defensa del Sferic.

Riera Cornellà: Alcolea 7, Sainz-Rosas 8, Gonzalez 9, Villa 4, Bomo 8, Villa II, Torralbo 5, Carrasco, Asbeck, Cintero 7 y Fernandez 9.

Sferic: Vilavella 9, Uriel 7, Aguilera 8, Angulo 11, Palou 7, Feliu 10, Villar 3, Sánchez 8, Manrubia 1 y Costa.

 

 

CB NOU BADIA 69 – BÀSQUET RIPOLLET 57

El Nou Badia per fi troba el fil i va vèncer al Ripollet al derbi per 69-57. Els de Lindo sumen la 2ª victòria del curs i ostenten un balanç de 2-4, igualant al Ripollet també amb 2-4. Ambdós equips ocupen zona de play-out i hauran de seguir creixent per tal de no patir problemes per mantenir la categoria.

Los Badienses cuajaron un sobrio partido defensivamente hablando, dejando por debajo de los 60 puntos anotados al Ripollet. Y es que esta es una de las facetas pendientes del conjunto de Badia, que ostenta la segunda peor defensa de la Liga. En este caso, el Ripollet se encontró con un Badia muy agresivo y centrado en la defensa y que no regaló nada, teniéndolo muy difícil para anotar a pesar del talento de Ochoa y Ortega. El Badia jugó mejor sus cartas y en un encuentro de baja anotación cometió menos errores para acabar venciendo 69-57. En la próxima jornada, duelo de máxima exigencia; Almeda – Nou Badia, donde los de Cornellà querrán recuperarse de la primera derrota del curso a manos del CN Sabadell pasando a ser un rival herido que el Nou Badia tendrá que superar. El Ripollet, por su parte, jugará en casa ante el débil Cornellà “B”, que sólo ha ganado un partido y comienza a estar muy necesitado sino quiere pasar apuros para salvarse.

CB SANT PERE 85 – LLUÏSOS DE GRÀCIA “B” 77

Primera victoria del Sant Pere, en la prórroga, que logró doblegar al Lluïsos B en un duelo de la parte baja entre dos equipos muy necesitados tras un nefasto inicio de temporada. El Sant Pere logró enderezar un partido que en la primera parte se le había complicado (31-37 al descanso), gracias a un segundo tiempo muy favorable donde impuso su ley, mediante una prórroga, y al fin logró la 1ª victoria de la temporada tras 6 jornadas disputadas. En la segunda mitad remontó, 52-47, y la igualdad fue la tónica en todo momento hasta el final. Los tiros libres llevaron el partido a la prórroga, 74-74, y en ella el equipo vallesano con un gran Oriol Alonso (24 puntos), que fue el mejor del choque.

Sant Pere: Alosno 24, Hagenaers 9, M. Pino 4, Martinez 8, Florensa, Lozano 15, Izquierdo 7, Junyent 13, Pernas, Leiva, Cantón 5.

Lluïsos “B”: Gómez 13, Lobez 10, Grau 14, Suñén, canyes 12, Falcon 11, Alcalde 2, Jose 10, Juni, Pardo 3, Valderrabano 2.

 

 

 

Inscripcions obertes!

Basketvalles presenta

SEGUEIX-NOS A FACEBOOK

SEGUEIX-NOS A TWITTER

Anuncia’t a BasketValles

  • Anuncia't a BasketValles

BASKETVALLES a YouTube

  • Accedeix al nostre canal de vídeos

Seccions destacades

  • Vols recordar el millor 3x3 d'aquest Nadal?
  • Cine baloncestístico de primera
  • Basketball & Rock and Roll!

El millor bàsquet de formació de l’estat

Archivos